وب اپليكيشن چيست؟

۵ بازديد

وب اپليكيشن چيست؟

وب اپليكيشن‌ها با كمك فناوري‌هاي تحت وب ساخته مي‌شود. درست مثل HTML، CSS و جاوا اسكريپت، ولي عملكرد و كاربري آن قابل رقابت با يك اپليكيشن واقعي است. با كمك چند افزونه هوشمند مي‌توان هر وب سايتي را به يك PWA  تبديل كرد. پس ساخت آن بسيار ساده تر و سريعتر از يك اپ واقعي انجام مي‌شود. بعلاوه تمامي ويژگي‌هاي يك اپليكيشن مثل نوتيفيكيشن‌ها، پشتيباني آنلاين و غيره را دارد.

 

بسياري از سايت‌هاي آنلاين در واقع نوعي وب اپليكيشن هستند. براي مثال twitter.com را در نظر بگيريد. با بازديد از اين سايت با كمك گوشي، مي‌توانيد آن را نصب كنيد. بعد از باز كردن آن متوجه مي‌شويد كه عملكردي مشابه يك اپليكيشن عادي دارد. در اينجا هيچ پنجره مرورگري وجود ندارد. عملكرد اين  PWA روي گوشي‌هاي آيفون و اندرويد هم مشابه است. اين امر يكي از مزاياي اصلي داشتن وب اپ اختصاصي است.

محبوبيت وب اپ‌ها رو به افزايش است. بسياري از سايت‌هاي بزرگ مثل استارباكس و پينترست، واشنگتون پست و اوبر، از جمله وب اپليكيشن‌هاي پيشرونده هستند.

 

وب اپليكيشن چه فرقي با اپليكيشن عادي دارد؟

اپليكيشن‌هاي عادي كه از اپ استور اپل يا پلي استور گوگل دانلود مي‌كنيد، داراي زبان برنامه نويسي خاص و متناسب با سيستم عامل خاصي هستند. براي اپليكيشن‌هاي سيستم iOS از زبان برنامه نويسي Swift و براي اپليكيشن‌هاي اندرويد از Java استفاده مي‌شود. طراحي اپليكيشن براي اين پلتفرم‌ها، نيازمند دانش فني است. البته مسيرهاي ميانبري هم با محدوديت‌هاي خاص خودشان وجود دارند. براي طراحي اپليكيشن مناسب بسترهاي مختلف گوشي‌هاي هوشمند به شناخت فناوري‌هاي مختلف نياز داريد. هيچ راه ساده‌اي براي طراحي يك اپ و انتشار آن در تمامي استورها وجود ندارد.

 

 

 

روشي براي دسترسي به دنياي هر دو سيستم عامل گوشي‌هاي هوشمند وجود دارد. براي مثال مي‌توانيد از وب اپليكيشني استفاده كنيد كه روي مرورگر اجرا مي‌شود. هنگامي كه آنرا روي گوشي ذخيره كنيد، درست مثل يك اپليكيشن عادي عمل مي‌كند. اين اپ به سخت افزار و نرم افزار گوشي هم دسترسي دارد در حاليكه اين شرايط در مرورگر به دلايل امنيتي فراهم نيست. اگر PWA عملكرد خوبي داشته باشد، كاربر اصلاً متوجه نمي‌شود كه به جاي اپليكيشن واقعي در حال كار با وب اپليكيشن است.

البته نواقصي هم وجود دارد. اين فناوري در سيستم iOS بايد روي مرورگر Safari اجرا شود. اپل هنوز به طور كامل از آن حمايت نمي‌كند و دستيابي به تجربه مشابه براي همه در همه جاي دنيا دشوار شده است.

 

وب اپليكيشن چه فوايدي دارد؟

اپليكيشن‌ها، نرخ تعامل با كاربران را افزايش مي‌دهند. از اين رو كسب و كار‌ها به دنبال اپ‌هاي اختصاصي خودشان هستند. كاربراني كه اپليكيشني را نصب مي‌كنند؛ از جمله مهم ترين طرفدارانش هستند. احتمال اينكه كاربري اين افراد به فروش يا ثبت اشتراك برسد، بسيار زياد است. قابليت ارسال نوتيفيكيشن‌ها، امكان برقراري تعامل مجدد با كاربران را بسيار ساده كرده است. اپ‌ها تجربه كاربري عالي را به نفع برندها رقم مي‌زنند.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

در ادامه مزاياي PWA را مرور خواهيم كرد:

  • براي دريافت اپليكيشن نيازي براي مراجعه به اپ استورها وجود ندارد.
  • با دسترسي به فناوري‌هاي متداول وب قادر به توليد وب اپليكيشن‌ها هستيد.
  • طراحي آن‌ها ارزان تر تمام مي‌شود.
  • از آنجا كه وب سايت خودتان را به اپ تبديل مي‌كنيد، پس نيازمند حفاظت از كدهاي كمتري هستيد.
  • وب اپليكيشن‌ها بسيار پاسخگو عمل نموده و با صفحه نمايش‌هاي مختلف، سازگار هستند.
  • سريع و سبك هستند.
  • نيازي به پرداخت پول به گوگل و اپل نداريد.
  • اين اپ‌ها برخلاف سايت‌ها به صورت آفلاين هم كار مي‌كنند.
  • وب اپليكيشن‌ها درون نتيجه موتورهاي جستجو هم ظاهر مي‌شوند (موتورهاي جستجو مخاطبان بيشتري نسبت به اپ استورها دارند. البته اگر بخواهيد مي‌توانيد PWA را در اپ استورها هم منتشر كنيد).
  • با كمك نوتيفيكيشن‌ها امكان تعامل مجدد با كاربران برقرار مي‌شود.
  • نصب PWA مي‌تواند نرخ تعامل را افزايش دهد.

 

 

 

با اين وجود هنوز هم اپليكيشن‌هاي متداول گاهي اوقات برنده رقابت مي‌شوند. وب اپليكيشن‌هاي پيشرونده به دسترسي عميق درون سيستم عامل گوشي نياز دارند ولي اپليكيشن‌هاي عادي دسترسي عميق تري دارد. بعلاوه محدوديت‌هاي عملكردي براي PWA‌ها وجود دارد. براي مثال آنها براي ساخت بازيهايي با سطح عملكرد بالا، چندان مناسب نيستند.

با وجود همه اين مسائل باز هم در حين راهبرد پردازي موبايلي به وب اپليكيشن‌ها فكر كنيد. پرسش اصلي كه بايد از خودتان بپرسيد، اين است: آيا مخاطبم چنين چيزي را مي‌پسندد؟

 

چه كسب و كارهايي به  PWA نياز دارند؟

آيا همه بايد PWA بسازند و با آن كار كنند؟ خير، قبل از همه بايد كسب و كار و مخاطب هدف را مدنظر قرار دهيد. آيا آنها از اپليكيشن‌ها استفاده مي‌كنند؟ شما بايد نيازهاي مخاطبانتان را بررسي كنيد. از خودتان بپرسيد كه چه انتظاري از اين فناوري داريد؟ كاربرانتان ساكن كجا هستند؟ كجا و چگونه از محتواي شما استفاده مي‌كنند؟ آيا دسترسي به اينترنت و سخت افزار مناسب دارند؟ آبا اپليكيشن شما كمكي به عملكرد بهتر آنها مي‌كند؟

در واقع PWA‌ها كاربري ساده‌اي دارند ولي سهولت در كاربري به معناي الزام در استفاده از آنها نيست. اگر مخاطبانتان نيازي به آن ندارند، پس چرا بايد آن را طراحي كنيد؟

 

ملاحظات سئو در مورد وب اپليكيشن‌ها كدامند؟

يك PWA مبتني بر وب است. يعني درون وب متولد شده و براي سهولت در جستجو شدن، همگام با موتورهاي جستجو، توسعه پيدا مي‌كند. البته مي‌توانيد وب اپليكيشن پيشرونده را از روي هر سايت قديمي ‌بسازيد. با اين حال بسياري از كاربران PWA براي توليد PWA‌هاي بسيار پيچيده از جاوا اسكريپت استفاده مي‌كنند. با اينكه موتورهاي جستجو با جاوا اسكريپت سازگار شده‌اند ولي هنوز جاي نگراني وجود دارد.

در حين راه اندازي PWA بايد Java Script در دسترس قرار گيرد. دسترسي به فايل‌ها را براي bot‌ها مسدود نكنيد و مطمئن شويد كه لينك‌ها در دسترس هستند. براي بهبود فرايند rendering مي‌توانيد از server-side rendering استفاده كنيد.

تبديل سايت به PWA به معناي تقويت مستقيم سئوي سايت نيست. اين كار را با انجام ندهيد. اگر وب اپليكيشن فوق العاده با تجربه كاربري عالي داريد، پس احتمالاً مي‌توانيد برنده رقابت كاري شويد.

 

 

 

سه عنصر مهم براي طراحي PWA كدامند؟

قبل از تبديل سايت به وب اپليكيشن معتبر به سه عنصر زير نياز داريد:

  • ارتباط امن (HTTPS): وب اپليكيشن‌ها تنها روي ارتباط‌هاي امن كار مي‌كنند. اين امر علاوه بر ملاحظات امنيتي به خاطر جلب اعتماد كاربران هم اهميت دارد.
  • سرويس وركر ( Service worker): قطعه اي از اسكريپت كه در پس زمينه فعاليت مي‌كند. با آن تقاضاهاي شبكه را از نظر PWA وارسي كرده و انجام كارهاي پيچيده تر برايتان ساده مي‌شود.
  • فايل مانيفست (manifest file): اين فايل JSON حاوي اطلاعات نمايش و عملكرد PWA شما است. نام، توضيحات، آيكون‌ها، رنگ‌ها و غيره را در بر مي‌گيرد.

 

نحوه راه اندازي PWA چگونه است؟

منابع زيادي براي كمك به توليد وب اپليكيشن وجود دارند. گوگل در سايت  راهنماي آموزشي جامعي را ارائه نموده است. موزيلا هم اطلاعات زيادي در مورد توليد اپليكيشن‌هاي پيشرونده تحت وب دارد. البته علاوه بر محتواهاي آموزشي موجود، پلاگين‌هاي وردپرس هم امكان توليد PWA از سايت را فراهم مي‌كنند.

 

در نهايت . . .

وب اپليكيشن پيشرونده، افزونه فوق العاده‌اي در كنار ساير ابزارهاي موبايلي كسب و كارتان است. آنها به صورت آفلاين و مشابه اپليكيشن واقعي، سريع عمل مي‌كنند. با آنها تجربه كاربري عالي را براي كاربران رقم زده و به خوبي تعامل برقرار مي‌كنيد. لطفاً نظرات خودتان در مورد PWA را با ما در ميان بگذاريد.

 

 

 

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

۸ بازديد

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

زعفران به عنوان گرانترين گياه در دنيا شناخته و از آن به عنوان طلاي قرمز ياد مي شود، در طبيعت از گياه كروكوس ساتيووس و در فصل پاييز بدست مي آيد. در دوران باستان يوناني ها و رومي ها از زعفران به عنوان ماده خوشبو كننده استفاده ميكردند و در صده ي ???? در چين از آن به عنوان دارو كمك ميگرفتند. اين گياه زماني كه عده اي از جمعيت كليسايي پروتستان به آمريكا مهاجرت كردند به آنجا برده و در ساحل شرقي كشت داده شد است.

زعفران چيست ؟

زعفران رشته ها (پرچم هاي) گل گياه كروكوس است كه كه رنگي طلايي داشته و از خشك شدن اين رشته ها حاصل ميشود كه نحوه خشك كردن آنها تا حد زيادي در ميزان رنگ دهي رشته ها موثر است. توصيف عطر و طعم زعفران كار بسياري دشواري است و عده اي عطر آن را چوب مانند و طعمش را در برخي از غذاها شيرين، ولي به طور كلي زعفران طيف وسيعي از بو ها و طعم ها را در خود جاي داده است و شايد يكي از عوامل خاص بودن اين ادويه همين موضوع باشد.

به طور كلي نظر هاي زيادي درباره گرانترين ادويه موجود در جهان وجود دارد، به طور مثال يك نوع‌ ادويه تند كه محصول آن در اتريش كشت ميشود فلفل پرويان است كه با نام چاپريتا شناخته ميشود، اين فلفل به ازاي هر كيلوگرم ?? هزار دلار قيمت گذاري ميشود و همينطور ادويه هايي همچون هل، وانيل، دارچين و زرد چوبه جزء گرانترين ها محسوب شده، اما‌با اين حال كارشناسان اهل فن زعفران را بسيار ارزشمند تر از ساير گياهان و ادويه ها ميدانند. بر اساس قيمت هاي ثبت شده در بازار هاي جهاني قيمت هر كيلو زعفران حدود???? دلار آمريكا قيمت گذاري شده است و اين موضوع تا حد زيادي به نوع زعفران و خواستگاه آن بستگي دارد. براي خريد زعفران بدون واسطه و با كيفيت به صفحه لينك شده مراجعه كنيد.

براي كساني كه ممكن است اطلاعات چنداني راجع به اين طلاي قرمز نداشته باشند بايد اين نكته را يادآور شد كه قيمت گذاري بر روي زعفران، تنها بر روي رشته هاي آن است و ديگر محصولات حاصل از آن مانند روغن و پودر زعفران قيمت هايي غير واقعي يا فرعي نسبت به زعفران دارند. و به طور كلي شما در هر جايي با قيمت زعفران برخورد كرديد اين قيمت ها مربوط به رشته هاي زعفران است و به طور كلي به شما توصيه ميكينم كه از خريد محصولات جانبي زعفران خودداري كنيد زيرا تشخيص اصلي و تقلبي بودن مواد موجود در اين محصولات كار بسيار دشواري است. زعفران، يكي از سوغات مشهد مقدس است كه در كنار زرشك، نبات و ديگر ادويه ها در اين شهر مقدس به وفور يافت مي شود.

قسمت هاي مختلف گل گياه كروكوس براي موارد غذايي و پزشكي مورد استفاده قرار ميگيرد اما مهم‌ ترين بخش آن پرچم اين گل ميباشد. اولين قدم در برداشت زعفران كاشتن پياز آن در اواخر جولاي يا مرداد ماه تا اواخر آگوست يا شهريور ماه است، و زمان گل دهي و برداشت محصول از اواخر مهرماه يا نوامبر تا اواخر آبان ماه است. همه ي اين زمان ها بسته به نوع آب و هوا و زميني كه محصول در آن كشت ميشود متغير است.قسمت بالاي رشته ها يا پرچم گل كروكوس سرگل نام دارد كه زعفران خالص نيز ميتوان آنرا نام گذاري كرد و بيشترين ميزان رنگ دهي در اين قسمت از رشته ها وجود دارد. از قسمت بالاي رشته ها تا قسمت سفيد رنگ پوشال نام دارد كه شامل رشته ي زعفران به علاوه ? تا ? ميلي متر از خامه ي گل را نيز در بر ميگيرد. قسمت بعدي نگين نام دارد كه همان پوشال است ولي با ظاهري ضخيم تر نسبت به پوشال و همچنين از نظر زيبايي همينطور عطر و طعم بيشتري نيز دارا ميباشد. شما مي توانيد با مراجعه به صفحه قيمت زعفران بهرامن ، قيمت بروز اين ادويه را بدست آوريد.

استفاده هاي مختلف از زعفران در ميزان و نوع استفاده از آن در كشور هاي مختلف متفاوت است و واحد اندازه‌ گيري آن مثقال و گرم و در بعضي از كشور ها مانند انگلستان اونس ميباشد كه هر اونس برابر ??.?? گرم است.

قيمت زعفران نگين در كشور هاي مختلف به شرح زير است ؛

ايران به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

هند به ازاي هر گرم ?.? تا ? يورو

ايالات متحده آمريكا به ازاي هر گرم? تا ?.? يورو

كانادا به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

اروپا كشور هاي همچون اسپانيا ايتاليا و آلمان به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

بريتانياي كبير به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

امارت متحده عربي به ازاي هر گرم ?.? تا ?.? يورو

چين به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

تركيه به ازاي هر گرم ?.??تا ?.? يورو

اين قيمت ها در سال ???? ميلادي به ثبت رسيده است.

همانطور كه مشخص است قيمت بالاي اين طلاي قرمز است كه در زير به چرايي آن ميپردازيم؛

همانطور كه در بالا شرح داده شد زعفران تنها در زمان مشخص ?? تا ?? روزه قابل برداشت است كه اين زمان محدود باعث خاص بودن و به طبع افزايش قيمت اين ادويه كمك ميكند.

از همين رو تمام كساني كه به نوعي درگير با اين صنعت هستند بعد از اتمام فصل برداشت ميبايست تا سال بعد براي برداشت دوباره محصولات صبر كنند.

همچنين در زمين‌هايي كه زعفران كاشت و برداشت ميشود نمي توان در ساير فصول سال گياه ديگري را كاشت و از آن بهره برد.

تك تك گل هاي زعفران بايد به وسيله انسان و دست و همچنين با دقت بسيار بالا برداشت شود تا كيفيت زعفران حفظ شود.

تنها از هر ساقه و پياز زعفران دو تا سه گل زعفران رشد ميكند.

كارگراني كه هنگام برداشت در زمين ها كار ميكنند بايد با ظرافت خاصي اقدام به برداشت گل ها كنند.

همچنين هنگام جداسازي رشته هاي زعفران از گل آن، بايد با دقت زيادي اين كار صورت بگيرد كه همه اين موارد حوصله و زمان زياد و همچنين مهارت هاي منحصر به فرد خود را طلب ميكند

هر گل زعفران تنها ? رشته يا پرچم قرمز رنگ ميدهد كه اين موضوع سبب ميشود هزاران گل براي مقدار قابل عرضه اي از زعفران چيده شود

بعد از جدا سازي رشته ها نيز به طور مجدد رشته ها را مورد بررسي قرار ميدهند تا قسمت هاي مختلف رشته ها را جدا كنند كه هر كدام براي بخش خاصي دسته بندي ميشوند.

در آخر نيز همه‌رشته هاي جدا شده و تقسيم بندي شده بر اساس نوع آنها بايد طي يكسري از فرايند هاي حساس با دقت در محيطي تاريك خشك شوند.

و اينكه چه شما به ميزان ?? گرم زعفران چه ? كيلوگرم زعفران در اختيار داشته باشيد بايد همه ي مراحل بالا را به دقت و با حوصله تمام انجام دهيد.

منبع : الف